Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Önismeret EFT-vel is

2013.02.12

Foglalkozzunk magunkkal

 

Lenni csak akkor kezdünk, ha külön gyakorlatokkal, koncentrált erőfeszítéssel felnyitjuk belső szemünket és rátalálunk önmagunkra. Ha nem másoktól kell értesülnünk külső és belső magatartásunkról, hibáinkról, erényinkről. Ha mi magunk látjuk és tudjuk kik és milyenek vagyunk valójában.” Szepes Mária: Szibilla című könyvéből idéztem.

Vagyis ismerd meg önmagad! Önismeret, önismeret és megint csak önismeret. Ezt szükséges fejlesztened, ha szeretnéd megoldani problémáidat.

Önismereted jelenlegi szintjének legjobb jelzője, ahogyan reagálsz emberekre és helyzetekre. Különösen nehézségek esetén. Észre veszed-e hogyan reagálsz? Milyen gondolataid, érzéseid, érzeteid keltődnek? Észre veszed-e hogy ki reagál? Aki vagy- a tudatos részed - vagy akinek gondolod magad- az ego-s részed?

Ha rájössz, hogy amire másokban reagálsz az benned is megvan- sőt néha csak benned-, akkor kezdesz az ego-d tudatára ébredni.  

Lehet, hogy ez most még nem megy egyedül. Akkor kérj segítséget. Számos módszer közül választhatsz, elmehetsz csoportos vagy egyéni önismeret fejlesztő technikát kipróbálni. Egy ilyen lehetőség az EFT is. Hiszen itt is áttesszük a fókuszt önmagunkra, önmagunkba.                                                       A saját gondolatainkra, szavainkra, érzéseinkre kezdünk figyelni és tudatosítjuk azokat magunkban. Elkezdjük megismerni és megérteni hogyan működünk, milyen „üzemmódban”.

Ennek eredményeként aztán egyre gyakrabban és egyre hamarabb vesszük észre, leszünk tudatosak a megérzéseinkre, az első gondolatainkra, az intuícióinkra is. Mert ezek mind segítenek minket az önismeretben. Ezek alapján reagálunk a dolgokra.

Hogyan kommunikálunk másokkal és magunkkal? Mint már említettem egy korábbi cikkemben, a szavaknak óriási hatása van. „ A szavak ablakok vagy falak”-mondják a szakemberek, akik az erőszakmentes vagy mondjuk úgy, az együttműködő kommunikáció hívei. Nem mindegy tehát mit és hogyan mondunk.

Képes vagy-e ítélet, bírálat, vádaskodás nélkül reagálni? Főleg saját magaddal kapcsolatban.     

„Ez nekem nem fog sikerülni” „Én olyan szerencsétlen vagyok”- ilyen és hasonló mondatok hagyták-e már el a szádat? Azt mondod ilyenkor amit igazán gondolsz magadról vagy amitől félsz , amit nem szeretnél? Mert ugye nem szeretnél igazán rosszat magadnak? Akkor ne is mondogass olyanokat. Mondj olyat, ami jó érzéssel tölt el. Jó érzés, amikor megdicsérnek? Hát dicsérd meg te is magad. Megteheted bármiért, bármikor. És ez így van!  

EFT-s mondatként valahogy így is hangozhat:

„Annak ellenére, hogy szerencsétlennek érzem magam, mégis szeretem és elfogadom magam és azt választom, hogy elengedem ezt a negatív érzést és azt szeretném, hogy sikerüljön amit kigondoltam. Köszönet, hála és dicséret most mindezért magamnak.”  

Te vagy magad legjobb segítője, barátja, de lehetsz a legnagyobb ellensége, hátráltatója is.

A döntés nálad van!